sábado, 21 de mayo de 2011

La meva reflexió m'ha portat a ... #votnul #e11t #acampadatrs #15m

Aquesta darrera setmana ha estat "estupenda". Estic emocionat, meravellat, il·lusionat i molts altres "ats" (si, també cabrejat amb alguns ...). Però demà toca votar i, desprès del que està succeint ha estat força complicat decidir el sentit del meu vot.

Per a si algú li pot servir d'alguna cosa, he decidit fer pública la meva reflexió (suposo que no és il·legal, encara que desprès de les darreres decisions de la JEC, el TS i el TC ja m'ho crec tot).

No és la primera vegada que votaré nul, i per tant ja se les possibles conseqüències dels diferents tipus de vots. Resumeixo les diferents opcions que tenia:

  • El vot al PSC, CiU o PP està descartat d'entrada ja que he estat recolzant la proposta de #noelsvotis.
  • IC (encara em resisteixo a posar-hi la V al darrera), pel meu passat verd i per l'estafa que va començar al 95 (on varem haver de demanar el primer vot nul) també està descartada.
  • Dels presents a l'ajuntament sols quedaria ERC. Una vegada els vaig votar. Hi comparteixo algunes coses, però n'hi ha més i més importants que no (bàsicament pensar que "el" problema es Espanya i que és el nostre enemic).
  • Resten 13 candidatures!!! No les faré totes :). He de reconèixer que no les conec totes, algunes hi tinc coneguts (les CUP o SI) que son gent de fiar, d'altres no les votaria mai (PxC), i d'altres senzillament no se qui son. Crec (i em puc equivocar) que és molt difícil que cap d'elles tingui possibilitats reals de superar el 5%. En aquest cas qualsevol vot a una d'aquestes candidatures fa que la barrera del 5% sigui més difícil d'assolir per a qualsevol d'elles. Com que cap d'elles em fa suficientment el pes (si ens haguéssim presentat PIRATA.CAT a Terrassa ho tindria més fàcil ;) ) no es justifica el meu vot.
  • El vot blanc, com ja s'ha explicat a molts llocs, te el mateix efecte. Més vots vàlids, per tant més difícil superar el 5%.
  • Total, que sols hem queda abstenir-me o votar nul, que te el mateix efecte directe sobre els resultats. Cap. No son vots vàlids. Ara bé, el vot nul es podrà comptar, es un vot diferenciat que ha anat pujant a cada elecció. És un vot de protesta. Per tant, m'inclino per aquesta opció. Com que cap candidatura em fa suficientment el pes escullo la que menys mal fa als partits petits.
I fins i tot, m'he fet una papereta per agrair el que estan fent totes les persones que participen a les acampades i del moviment del #15m.

No hay comentarios: